Nikt nie wie jak to się stało, że zapiski,
notatki i fragmenty kompozycji autorstwa Henry'ego O'Donnella znalazły
się na naszym strychu. Wiemy tylko, że pochodzą one z 1936 roku. Słowa
i fragmenty napisanej przez niego muzyki wzruszyły nas, zainspirowały
i pomogły w szukaniu własnej ścieżki. Nie wiadomo kim był O'Donnell i
jak znalazł się w Sopocie. Z nerwowego charakteru jego pisma można wnioskować,
że miał w sobie "twórczego, niespokojnego ducha". Nieliczne
ślady urywają się. Nikt nie zna początku ani końca tej historii. Nie wiemy
nawet gdzie jest jej środek. Płytę poświęcamy tajemnicy ludzkiej egzystencji.
Być może w przyszłości będziemy szukać śladów Henry'ego O'Donnella...
|
1.Vladimir
2. Siostry Sisters, Bracia Braders
3. Tańcz dziewczyno
4. Tribute to Henry O' Donnell
5. Dzidzi
6. Para el Movimiento
7. Supermarket
8. Ed Walikikuta
|
|
|
Grzegorz Welizarowicz
- git. basowa (1,2,3,4,7), gitara akustyczna (8) i elektryczna (5, 6),
głos;
Tomasz Paweł Lewandowski - gitara elektryczna, git. basowa (5,6),
głos (1,3), automat perkusyjny;
Marcin Dymiter - gitara elektryczna, głos (2,7), efekty, perkusja
(8);
Bartek Adamczak - perkusja, konga (8);
Bożena Zazula - gościnnie śpiew (6,7).
Muzyka:
Dymiter, Lewandowski, Welizarowicz,
Adamczak.
Teksty:
Lewandowski - Vladimir,
Ed Walikikuta; Dymiter - Siostry Sisters,
Bracia Braders, Supermarket; Welizarowicz
- Dzidzi.
Utwory z płyty do pobrania:
04 - Tribute
to Henry O' Donnell
07 - Supermarket
|

1.Morskie
Opowieści
2. Deszcz
3. Zmora
4. Z mózgu
5. Pensjonat na krańcu świata
6. Fruits
7. Dyskretny urok klasy średnej
8. Samurajski
|
|
Of'
Fruits CD
Post_Post
2003
Płyta
dostepna. Idź
do strony kontakt.
Materiał
został zarejestrowany i zmiksowany między lipcem a listopadem 2001 w składzie:
Tomasz Paweł Lewndowski - bas
Bartek
Adamczak - perkusja
Marcin Dymiter - gitara, głos
Gościnnie wystąpiły:
Bożena
Zezula - głos (1,2)
Joanna Charchan - saksofon (1,4,6,8).
Muzyka:
Adamczak, Dymiter, Lewandowski.
Teksty:
Dymiter -
3,7; Zezula - 2.
Utwory z płyty do pobrania:
01 - Morskie opowieści
03 - Zmora
|

1.
3 Vibrafonistów
2. Folksmord
3. Doctor! You Did It!
4. Mordbile
5. Rów Marinettiego
6. Pre-Sidents
7. Serenada o Marianie z Mariańskich Łaźni
8. Fritz s Mar
|
|
|
Antrology
CD
Tone Industria
2004 (pażdziernik)
Płyta dostępna w sprzedaży wysyłkowej. Idź do
strony Kontakt.
Skład:
Bartłomiej
Adamczak - perkusja
Marcin Dymiter - gitary
Wojciech
Jachna - trąbka
Grzegorz
Welizarowicz - bas
Do
udziału w nagraniach zaprosiliśmy gości:
Ikenga Drummers w składzie: Larry Okey Ugwu (ekwe,
agogo), Tomasz Lipski (konga), Tomasz Dobies
(kongi) - 3;
Bożenę
Zezulę (wokal) - 2 i 6;
Annę Steller (wokal) - 6
Siergieja Chlebalina (tenor sax) - 6
M. Bunio Skrok (remix) - 4
Muzyka:
Dymiter, Adamczak, Welizarowicz.
Aranżacje:
Dymiter, Adamczak, Jachna, Welizarowicz.
Teksty:
Dymiter - 3,5,7; Welizarowicz - 6.
Utwory
z płyty do pobrania:
04
- Mordbile(remix)

|
Antrology
jest
efektem pracy składu, który skrystalizował się w 2002 roku. Od koncertu
na Festiwalu Muzyki Improwizowanej w Mózgu, w Bydgoszczy (XI 2002) dołączył
do nas trębacz Wojciech Jachna.
Co
to jest Antrology ?
Szukając tytułu dla nowej płyty zdaliśmy sobie sprawę,
że intencje towarzyszące powstawaniu naszej muzyki mają swe źródło w badaniach
przeszłości oraz w chęci tworzenia muzyki świeżej i nowoczesnej. W przeszłości
szukamy inspiracji jak robić muzykę, która byłaby komunikatywna i istotna.
To aspekt antropologiczny tytułu. Słowo Antrology zawiera
też w sobie antologię. Nasza antologia
to wybór, siłą rzeczy niedokończony (zbioru inspiracji nie wyczerpuje
lista umieszczona na płycie). Płyta to część pierwsza antrologii,
początek. Antrologia to stan umysłu, który każdy sam
kształtuje poprzez życie w teraźniejszości ubogacone świadomością linii
kontynuacji. Przeszłość rozumiemy nie jako ograniczenie ale jako inspirację
do poszukiwań i eksperymentów. Antrologia to moment przecięcia
tego co było z tym co nowe i jeszcze nieznane. Płyta jest więc owocem
pracy żmudnej i intuicyjnej zarazem. Numery zebrane odzwierciedlają nasze
podejście do muzyki i sztuki jako ścierania przeciwieństw. Inspirują nas
rytmy Alkeybolen (Afryki), trans, dub, jazz, funk, no wave, La onda Chicana,
salsa, muzyka poważna, space beat, minimal and total music, muzyka naiwna.
Antrology
recenzja Rafała Księżyka (Aktivist 11.2004):
Czwarty
album trójmiejskich Mord prezentuje się imponująco. Album trwa 73-minuty
i nie zabrakło na nim kilkunastominutowych lotów. Klimat luźnych, ale
przecież zdyscyplinowanych, kolektywnych jamów sprawia, iż wcale się one
nie dłużą. Bazowe brzmienie rockowego tria uzupełnia cała bateria instrumentów
dętych i smyczków. Ten klimat grania przypomina o całej tradycji kameralistyczno-jazz(post)rockowego
agit pop - Henry Cow z lat 70., czy współczesne formacje skupione wokół
montrealskiego Constellation. Mordy szybko jednak łapią konkretny, podrasowany
elektroniką funk-dubowo-afrobeatowy groove, a niekiedy hiphopową intonację.
Wychodzi im to znakomicie. Wtedy mają coś z ducha postpunkowych kolektywów
lat 80., jak choćby Pop Group. Z tym, że mniej, niż kiedyś jest gitarowego
hałasu, a jeśli, to smaczki w duchu Velvet Underground i Sonic Youth.
Jeśli dodać do tego - wrzucane na zasadzie cytatów - sample z Sun Ra,
Coltrane'a, Hendrixa, w odniesieniach Mord odnajdujemy całą encyklopedię
żarliwego muzycznego undergroundu. Tak zresztą podpowiada enigmatyczny
tytuł, który należałoby chyba tłumaczyć jako "antropologię według
Mord". Innymi słowy, to ich mapa muzycznej wrażliwości, ożywiona
w kolektywnym graniu i przeciwstawiona "ideologii zysku", przed
którą ostrzegają w tekstach. Na szczęście zaangażowane przesłanie werbalne
sprowadzone jest do haseł gładko wtopionych w muzykę, co zresztą sprzyja
ich ekspresji. Jest tu pewien szlif pozytywistyczno-koledżowego idealizmu,
który nie wszyscy strawią, ale tak w ogóle to jedna z ciekawszych polskich
płyt w tym roku.
Premiery
do pobrania
Twierdza
nagrano
latem 2005,
skład: Zosia Esden Tempska, Marcin Dymiter, Bart Adamczak,
Wojt Jachna,
Grzegorz
Welizarowicz, Patrycja Kujawska.
|